12 Marec 2019

Abarth 124 rally 2019: spider so škorpiónom v znaku prešiel úpravami, ktoré zaručia jeho ďalšie vedúce postavenie v súťažiach rally

 

  • Spider so škorpiónom v znaku prešiel radom úprav, ktoré vychádzajú zo skúseností získaných počas prvých dvoch pretekárskych sezón a nepretržitého vývoja inžinierov tímu Abarth.
  • Za účelom zlepšenia výkonu, ovládateľnosti a zaistenia jednoduchšieho naladenia vozidla bolo vykonaných cez 5000 kilometrov testovacích jázd.

 

S cieľom dosiahnuť lepšieho času na kilometer v špeciálnych rýchlostných skúškach sa posudzovali viaceré úpravy modelu Abarth 124 rally 2019. Nových výsledkov dosiahli inžinieri značky Abarth prostredníctvom zásahov na hlavných mechanických súčastiach, elektronike motora, prevodovke a nastavení.

Počas prvých dvoch pretekárskych sezón bolo okrem mnohých praktických skúseností zhromaždené aj množstvo dát. Skúsenosti doplnili nepretržité vývojové práce vykonávané inžinierskym tímom značky Abarth a skúšobné jazdy hlavného testovacieho jazdca Alexa Fioria. Okrem vzdialenosti prejdenej počas aktuálnych rally bolo uskutočnených ďalších 5000 kilometrov testovacích jázd, a to na rovnakých cestách, na akých prebieha rad náročných špeciálnych etáp.

Cieľom bolo poskytnúť zákazníkom výkonnejšie pretekárske vozidlo, ktoré je možné jednoduchšie naladiť a súčasne je aj jednoduchšie pre riadenie. To je dôležité nielen pre profesionálov, ale aj vodičov gentlemanov, ktorí vo spideri hľadajú okrem špičkového výkonu tiež potešenie z driftovania, ktoré je pre súťažné vozidlá s pohonom zadných kolies typické.

Hlavné zásahy sa týkali nasledujúcich oblastí:

Motor - Hlavnou úlohou bolo zlepšiť dodávku výkonu, a to prostredníctvom cielených zásahov pre plochejšiu krivku krútiaceho momentu. Priebeh krútiaceho momentu je teraz plochejší, čo znamená, že vysokých hodnôt dosahuje v širšom spektre otáčok. To je dôležité napríklad pri výjazdoch z ostrých zákrut v nízkych otáčkach. Jazda je tak efektívnejšia a jednoduchšia a umožňuje jazdcom vyťažiť z auta maximum. Zlepšenie dodávky výkonu je výsledkom starostlivej kalibrácie podporujúcej hladkosť behu a rýchlejšiu odozvu na pokyn plynového pedála.

Prevodové ústrojenstvo - Oddelenie prevodov zameralo svoju pozornosť na diferenciál a novú kalibráciu uzávierky, ako aj štvoricu režimov systému kontroly trakcie (High/Medium/Low Grip, Wet), ktoré môže vodič rýchlo voliť na volante a nastaviť tak dodávku krútiaceho momentu podľa podmienok priľnavosti. Vďaka tomu môže vodič zmeniť odozvu vozidla v závislosti na priľnavosti, rýchlo a presne v akomkoľvek teréne.

Prevodovka - Úpravy prevodovky sa zamerali na zlepšenie ovládania a rýchlosť radenia. Pneumatický člen bol nastavený tak, aby umožnil rýchlejšie zaradenie pri akcelerácii a plynulejšie radenie smerom dolu, čo zabraňuje zablokovaniu kolies zadnej nápravy.

Zablokovanie zadných kolies je pre súťaže rally doslova charakteristické, toho je však možné dosiahnuť aj pomocou ručnej brzdy. Vďaka optimalizovanému rozpojeniu spojky a lepšej kalibrácii záberu pre rýchlejší štart došlo k zlepšeniu aj v tomto ohľade.

Nastavenie - Pocit z vozidla a možnosti natavenia sú pre vodičov úplne zásadné. Z tohto dôvodu zapracoval Abarth na všetkých komponentoch, čím sa zlepšila priľnavosť na šotoline. Zároveň ponúka sadu pre použitie na šotolinových tratiach.

Skúmaním prešiel aj efekt zanorenia prednej časti. Vozidlo má teraz pozitívny efekt zanorenia pri brzdení, čo vodičovi poskytuje lepší pocit a uľahčuje postupné brzdenie a zlepšuje prejazd zákrutou. Aby bolo dosiahnuté optimálneho výsledku, prešiel vývojom celý rad aspektov. Vodič si samozrejme môže nastaviť vozidlo podľa svojho štýlu a typu trate.

Sada pre štrk - Vývojové práce zahŕňali tiež nastavenie vozidla pre štrkové trate. Viedli mimo iné k vytvoreniu špeciálnej sady, ktorá zahŕňa všetky potrebné komponenty potrebné pre zvládnutie tohto typu povrchu. Špecifická sada pre štrkové povrchy zahŕňa zvýšenie svetlej výšky o 40 mm so zodpovedajúcim zväčšením dráhy pruženia, ktorá je nevyhnutná pre zachovanie konštantného styku kolesa so zlým povrchom a pre lepšiu trakciu a jazdné vlastnosti. Sada pre štrkové povrchy tiež zahŕňa brzdové kotúče kompatibilné so špecifickými 15palcovými zliatinovými kolesami (namiesto doterajších 18palcových pre štrk), čo súvisí so znížením neodpruženej hmoty, a tým aj s optimalizáciou priľnavosti, obzvlášť na nerovnom povrchu.

Pneumatiky na štrk a asfalt majú teraz rovnaký rozmer podľa predpisov kategórie R5 (a WRC), aby bolo možné využiť širokú škálu komerčne dostupných zmesí.

 

Turín, 12. marca 2019

 

najnovšie videá

rozšírené vyhľadávanie

Vyhladávanie...

Od
Pre
Vyhladávanie

Obrázky


Download

Súvisiace obrázky


Príložit súbor