14 Február 2011

Lancia na 81. medzinárodnom autosalóne v Ženeve

Rok po vytvorení aliancie medzi Lanciou a Chryslerom sa tieto dve značky spájajú v jednu. Vzniká tak nová dynastia zahŕňajúca to najlepšie z dvoch priemyselných tradícií: bohatý štýl, cit pre uvoľnenú skúsenosť a funkčnosť typická pre automobily Chrysler, doplnené o vkus, inovácie a lásku venovanú spracovaniu výrobku, ktorými sa od svojich konkurentov vždy odlišovali automobily Lancia.

Plody tohto nového spojenia sú automobily Lancia, ktoré budú oslavovať svoju svetovú premiéru na Medzinárodnom autosalóne v Ženeve: nový model Ypsilon, nová Thema, nová Flavia Concept, nová Flavia Cabrio Concept, nový Voyager a nová Delta. Bez výnimky sa jedná o jedinečné produkty, ktoré výrečne vyjadrujú hodnoty zdieľané oboma značkami - štýl a technologické inovácie, sto rokov trvajúcu históriu a odhodlanie vynikať aj v budúcnosti - a sú znamením prirodzeného vyvrcholenia aliancie uzavretej iba pred dvanástimi mesiacmi, ktorá sa cez rekordne krátky čas vyvinula v úspešné partnerstvo s obrovským potenciálom.

Zrodila sa teda nová Lancia. Je jednou z mála značiek, ktorá ponúka škálu produktov siahajúcu od segmentu B až po veľké automobily kategórie MPV a tiež jediným výrobcom automobilov na svete, ktorý si zachoval originálny prístup ku konceptu „prémiového" vozidla tým, že eliminoval priepasť medzi ašpiráciou a vlastníctvom vytvorením platformy „cenovo dostupného luxusu", luxusu, ktorý už nie je privilégiom ale právom. Cieľom tejto misie je ponúknuť zákazníkovi hrejivý elegantný luxus s dokonalým talianskym dizajnom na všetkých trhoch, vrátane klasických segmentov s motormi veľkých objemov.

Všetky nové automobily Lancia - vrátane trojdverovej verzie modelu Ypsilon a modelu Musa, ktoré zostávajú súčasťou výrobného radu - napĺňajú túžby sofistikovaného náročného zákazníka, ktorý sa dožaduje pôžitku z „vlastníctva", avšak bez premrštených finančných nákladov, zákazníka schopného pojať diametrálne odlišné idey, ako sú tradície a inovácie, racionálne myslenie a emócie, individualizmus a spoločenské vedomie, zákazníka, ktorý usiluje o to najlepšie, bez toho aby sa nechal unášať súdmi a predsudkami ostatných alebo sezónnymi módnymi trendmi. Lancia vytvára exkluzívny svet, ktorého centrom nie je idea vlastniť nákladné objekty, ale subjektívna radosť a spokojnosť. Pre zákazníka z tohto sveta je kvalita nového radu Lancia ďalším krokom vpred, otvárajúcim autentickou zmyslovou skúsenosť na palube automobilu vďaka vynikajúcim materiálom, úzkostlivé pozornosti venovanej spracovanie každého detailu a technologickej inovácie, ktorá je však vždy v službách vodiča a jeho pasažierov.

 

Aby bolo možné predstaviť v expozícii hneď niekoľko svetových premiér nového radu Lancia, je táto graficky koncipovaná ako skladačka puzzle, ktorej jednotlivé dieliky do seba dokonale zapadajú, doplnené o ultramódne farby a dizajn.

A práve na tomto prestížnom móle uvidíme vôbec prvýkrát nový model Ypsilon v päťdverovej verzii, navrhnutý s cieľom ponúknuť fanúšikom značky a jej šarmu, technologickej dokonalosti a jedinečného štýlu vyššiu mieru praktickosti a pohodlia. To však nie je všetko. Päť dverí nového „módneho mestského automobilu", ako bol Ypsilon označený, reaguje na aktuálne trendy európskych trhov - karoséria predstavujúca dve tretiny segmentu B upravená v súlade s potrebami širšej cieľovej skupiny ako doteraz, vrátane mladých rodín s deťmi.


            Po 25 rokoch a viac ako 1,5 miliónoch predaných vozidlách, predstavuje Lancia ďalšiu generáciu svojej malej vlajkovej lode Ypsilon. Už štvrtá generácia vozidla je opojnou zmesou luxusu, špičkových technológií a výkonnosti, zabalená do kompaktnej 3,8 metra dlhej karosérie. Novinka sa na hlavných európskych trhoch objaví v júni tohto roka a od septembra bude pod značkou Chrysler uvedená tiež na trh vo Veľkej Británii a v Írsku.

Nová Lancia Ypsilon nadväzuje na základné vlastnosti svojich predchodkýň, posilnenej o špičkové technológie motorov TwinAir alebo MultiJet II alebo o systém Start&Stop, to všetko v spojení s ďalšími inováciami, napr. novým systémom Blue&Me-TomTom LIVE, funkciou Smart Fuel, parkovacím asistentom Magic Parking, xenónovými svetlometmi alebo koncovými svetlami s LED.

V expozícii Lancie v Ženeve budú predstavené tri varianty radu Ypsilon, ktoré sú síce malou, napriek tomu významnou vzorkou ponúkaných možností farieb, výbav a príslušenstva. Návštevníci budú môcť obdivovať verziu 1.3 MultiJet 95 k v dvojfarebnom prevedení (svetlo šedá/tmavo šedá) so sedadlami Castiglio®; variantu 0.9 TwinAir 85 k s automatickou prevodovkou DFN a športovým trojvrstvovým bielym lakom kombinovaným s hnedým koženým čalúnením a nakoniec prevedenie 0.9 TwinAir 85 k v pútavom čiernom odtieni s dúhovými odleskmi a zlatým pigmentom, ktorý je mimoriadne atraktívny na priamom slnku. Rada Ypsilon je dostupná v ďalších troch variantoch tejto exkluzívnej, odtieň meniacej metalíze (modrá, fialová a bronzová).

Úplne nová Lancia Ypsilon je charakteristická celou radou ďalších vymoženosti dostupných v závislosti na konkrétnej verzii: automatická klimatizácia, hmlovky, 16palcové kolesá, tempomat, kožený volant s ovládaním funkcií, MP3-CD prehrávač, systém Blue&Me, stmievací a dažďový senzor, parkovací asistent, 500wattový Hi-Fi systém, xenónové svetlomety, strešné okno Gran Luce alebo úplne nový satelitný navigačný systém Blue&Me-TomTom LIVE. Doplnky s radu Lineaccessori ponúkajú chrómované dverové lišty, kryty zrkadiel a rámčeky predných svetlometov, ďalej potom sadu na stredovom tuneli ideálnu k uschovaniu osobných vecí (mobilný telefón, kreditná karta).

To najlepšie z dvoch odlišných svetov kombinuje nová, v pravom slova zmysle globálna vlajková loď Lancie - nová Thema. Rovnako ako pôvodná Thema predstavená v roku 1984 aj nový sedan predstavuje vrcholnú radu automobilky a vstupuje do najnáročnejšieho a súčasne najprestížnejšieho segmentu, v rámci ktorého ponúka originálnu alternatívu. Tohto cieľa plánuje Thema dosiahnuť vďaka kombinácii veľkosti, komfortu a impozantného vzhľadu na ceste, teda typicky americkými charakteristikami, s luxusom koženého interiéru Poltrona Frau ® a vycibreným detaily, ktoré predstavujú to najlepšie z talianskeho dizajnu.

Podobne je tomu aj v prípade pohonných jednotiek, kde americkú silu 3,6litrového zážihového motora s výkonom 292 k dopĺňa ekologická alternatíva v podobe talianskeho turbodieselového motora 3.6 V6 (190 a 224 k verzie.

Nová Lancia Thema bude v predaji u všetkých európskych predajcov od októbra tohto roku.

V Ženeve sú k videniu dva reprezentanti modelu Thema, obaja v stupni výbavy Platinum a vybavené zážihovým motorom 3.6 l 292 k, 22palcovými kolesami z radu Lineaccessori a panoramatickou elektrickou strechou. V oblasti technológií zameraných na komfort a bezpečnosť zaujíma Lancia Thema vrchol vo svojej kategórii: ponúka viac ako 70 špecifických prvkov výbavy obsahujúcich napríklad integrovaný 8,4palcový navigačný systém UConnect® s dotykovou obrazovkou, adaptívny tempomat s funkciou varovania pred blížiacou sa kolíziou a parkovacou kamerou Parkview(Tm).

V expozícii značky Lancia je venovaný veľký priestor ďalšiemu dôležitému modelu, a síce Lancii Voyager, založenej na pôvodnej vízii Chrysleru, ktorá pred mnohými rokmi radikálne zmenila beh dejín automobilizmu nájdením „nového sveta" MPV. Táto legenda v segmente MPV má za sebou 27 rokov a 13 miliónov predaných kusov v 120 krajinách sveta. Vplyvom talianskeho štýlu sa premenila do podoby exkluzívneho MPV, v ktorom sa skúsenosti Chrysleru v segmente veľkopriestorových vozidiel snúbia s radosťou za volantom, pohodlím pre posádku vozidla a predovšetkým so zmyslom pre detail. Vysledkom je vôbec najlepší Voyager všetkých čias nadväzujúci na končiacu radu Lancia Phedra. Jedným z vozidiel v expozícii Lancia je Voyager v špecifikácii Platinum s motorom 3.6 V6 283 k spĺňajúcim emisnú normu Euro 5, s karosériou v metalickom laku Brilliant Black, interiérom s jemným koženým čalúnením a radom špecifických prvkov, ako sú elektrické strešné okno, multimediálny zábavný systém, Blind Spot (monitorovanie mŕtveho uhla v priestore za vozidlom) a Cross Path Detection (sledovanie vozidiel a osôb vyskytujúcich sa v dráhe za vozidlom).

Spojením ideí a vlastností Chrysleru a Lancie bolo možné v rekordne krátkom čase docieliť nových vzrušujúcich výrazov umenia automobilovej konštrukcie. Príkladom môže byť Lancia Flavia Concept: sedan segmentu D a kabriolet zahŕňajúci rysy talianskeho výrobcu je unikátnou interpretáciou modelu Chrysler 200, ktorá bude na európskych trhoch predstavená v rekordnom čase (produkcia môže začať už za 6 mesiacov).

V žiare reflektorov sa v Ženeve predstavuje čierny sedan s čiernym koženým interiérom a atraktívny biely kabriolet s trojvrstvovým lakovaním a interiérom čalúneným jemnou kožou v slonovinovom odtieni, v ktorom si môžu jazdu s nebom nad hlavou vychutnať hneď štyria pasažieri. Obe konfigurácie Lancia Flavia Concept sa vyznačujú rozsiahlou úrovňou výbavy s impozantnými funkciami už v rámci štandardnej výbavy: počnúc elektronickou kontrolou stability ESC, cez početné airbagy (viacstupňové čelné, bočné a okenné airbagy) alebo elektronickou kontrolou trakcie a končiac volantom s integrovanými ovládacími prvkami pre bezpečnú obsluhu rádia, tempomatu a mobilného telefónu.

Prezentácia značky Lancia pokračuje ukážkou kultových modelov. Príkladom môže byť nová Delta, míľnik značky ohlasovaný novým konceptom, ktorý prináša atribúty vlajkovej lodi segmentu C. Samozrejme v 4,5 metra dlhom balení s luxusným priestranným interiérom tej najvyššej kvality: sedadlá sklápajúce sa do podoby lehátka, čalúnenie s mimoriadne kvalitnou textúrou a celkovo prostredím interiéru obklopujúcim pasažierov pohodlím vskutku kúzelným.

Vlajková loď značky v kategórii kompaktných vozidiel, ktorá bola predstavená v roku 2008 v Ženeve, sa vracia, teraz bohatšia o najnovšie vymoženosti: maska chladiča odrážajúca novú rodinnú príslušnosť, rad moderných motorov a prvky výbavy (nový motor 1.6 MultiJet s výkonom 105 koňov spĺňajúci normu Euro 5 nevynímajúc). V expozícii Lancia budú môcť návštevníci obdivovať ukážky novej Delty v špeciálnej „uvádzacej" edícii vybavenej motorom 1.6 MultiJet 105 k, dvojtónovou verziou s karosériou v odtieni „White Zenith" a čiernou strechou vo farbe „Black Lava", interiérom čalúneným béžovou kožou a alcantarou, dvojzónovou klimatizáciou, tempomatom, systémom Blue&Me a leštenými 17palcovými zliatinovými kolesami.
Expozícia predstaví návštevníkom tiež produkty FGA Capital, spoločného podniku FIAT Group Automobiles a Crédit Agricole. Táto finančná spoločnosť pôsobí na všetkých hlavných európskych trhoch (vo Švajčiarsku v spojení s Fidis Finance) a jej cieľom je podporiť predaj všetkých automobilových značiek skupiny Fiat Group Automobiles prostredníctvom zaujímavých finančných produktov s vysokou hodnotou služieb zameraných na distribučnú sieť ako aj na súkromný a firemných zákazníkov.

 

 

najnovšie videá

rozšírené vyhľadávanie

Vyhladávanie...

Od
Pre
Vyhladávanie

Súvisiace obrázky


Príložit súbor