11 Máj 2015

Mille Miglia 2015: Lancia sa vracia na „najkrajšie preteky na svete“

 

  • Od 14. do 17. mája uskutoční 33. ročník pretekov Mille Miglia. Závod odštartuje a skončí v Brescii azúčastní sa ho 464 vozidiel.
  • Lancia sa tejto prestížnej udalosti zúčastní dvoma vozidlami zo svojej historickej zbierky a privíta aj dvoch špeciálnych hostí: Cesare Fiorio bude riadiť Aureliu B20 GT z roku 1951 a Kasia Smutniak model Ardea z roku 1939.
  • Po ich boku sa predstaví model Ypsilon 30th Anniversary, špeciálna série, ktorá oslavuje jeden z najdlhšie vyrábaných modelov.
  • Vozidlá sa predvedú u Villa Reale v Monze, Kráľovskej vily vLombardii, ktorá je dnes sídlom kancelárie 4 ministerstiev, a to na počesť výstavy Expo 2015, ktorého sú Fiat Chrysler Automobiles a CNH Industrial hlavnými partnermi.

 

Lancia sa zúčastňuje pripomienkového závodu Mille Miglia dvoma vozidlami zo svojej historickej zbierky. Závod odštartuje z Brescie v stredu 13. mája, pôjde pozdĺž pobrežia Jadranského mora a vráti sa späť do Brescie prejazdom Toskánska a Emilie.

Zvláštnymi hosťami budú Cesare Fiorio a Kasia Smutniak idúci vo vozidlách Aurelia B20 GT z roku 1951 a nádhernou Ardeaou prvej generácie. Nasledovať ich bude Lancia Ypsilon 30th Anniversary. Trojica vozidiel nesie charakteristické rysy značky v zmysle prepracovanosti a inovácií, aj keď rôznymi spôsobmi. V roku 1937 začala Lancia vyrábať strednú triedu vozidiel, ktoré doplnili ponuku vrcholných modelov, samozrejme pri zachovaní nezameniteľnej elegancie a vycibrenosti značky Lancia.

Lancia Aurelia B20 GT bola navrhnutá ako klasické Gran Turismo, ktoré malo uspokojiť potreby najnáročnejšej klientely Lancie a zopakovať úspech modelu Aprilia. Pininfarina vytvoril aerodynamickú elegantnú dvojdverovú karosériu typu coupé. Vozidlo ponúkalo rad premyslených a dômyselných technických riešení, napríklad nezávislé zavesenie predných kolies s vinutými pružinami, tlmičmi pruženia na prednej náprave a hydraulickými teleskopickými tlmičmi na zadnej náprave. Motor kombinoval výkon a pružnosť. Jednalo sa o dvojlitrový vidlicový šesťvalec, ktorý poskytoval výkon 80 k a s vozidlom dosahoval rýchlosti 162 km/h. Aurelia B20 bola okamžite vysoko cenená pre svoj vzhľad, ale aj zrýchlenie a ovládateľnosť. Zároveň bola pozoruhodne tichá. Bola to klasická Lancia pre pohodlné a štýlové cestovanie, komfortná, bezpečná a zároveň výkonná.

Prirodzeným dôsledkom bolo, že sa Aurelia B20 GT zúčastnila štyroch rôznych motoristických súťaží. V roku 1951 potom štyri sériové vozidlá so špeciálnym tuningom absolvovali preteky Mille Miglia, kde zaznamenali vynikajúce výsledky. Lancia tu obsadila celkovo druhé miesto. To bol pre model B20 sľubný začiatok športovej kariéry. Tá pokračovala víťazstvom v Rally del Sestriere, Giro di Toscana, 24 hodín Le Mans a Giro di Sicilia. V tomto ročníku „najkrajšieho závodu na svete", ako ho kedysi označil Enzo Ferrari, ju bude riadiť Cesare Fiorio, ktorý bol talianskym majstrom v kategórii GT a v rokoch 1962 až 1989 zastával post manažéra pretekárskeho tímu Lancie a stál pri zisku 18 svetových titulov v rôznych súťažiach.

Kasia Smutniak bude na sedadle spolujazdca Lancie Ardea. Táto talianska modelka a herečka poľského pôvodu založila v roku 2011 charitatívnu organizáciu Associazione Pietro Taricone Onlus a osobne sa podieľala na budovaní školy v Nepále v Mustangu. V týchto pro Nepál extrémne ťažkých časoch organizácia Associazione Pietro Taricone pracuje s nadáciou Fondazione Francesca Rava - NPH Onlus (www.nph.org) s cieľom podporiť tu odľahlé regióny. Kasia Smutniak venuje svoj honorár za účasť v závode Mille Miglia na pomoc Nepálu. O tomto a ďalších projektoch sa dozviete na stránkach www.pietrotaricone-onlus.org.

Prítomnosť poľskej herečky a modelky na tomto závode demonštruje spojenie, ktoré Lancia nadviazala so ženami. Svedčí o tom aj vývoj modelu Ardea a tridsať rokov úspechu Lancie Ypsilon, ktorá vždy vyjadrovala mnohotvárnosť sveta žien. Lancia Ardea vznikla na popud vdovy po Vincenzovi Lanciovi, Adele Miglietti, ktorá chcela rozvinúť manželov nápad zmenšenej reinkarnácie slávnej Aprilie. Výsledkom bol malý, ľahko ovládateľný automobil s moderným aerodynamickým dizajnom. Ardea bola účinná a brilantná. Bola osadená najmenším motorom Lancie o objeme iba 903 cm3 a výkonom 28 k. Vozidlo dosahovalo rýchlosti 108 km/h pri spotrebe 7,2 l/100 km.

Len 3,615 metra dlhá Ardea disponovala všetkými technológiami ako ostatné modely značky, vrátane nezávislého zavesenia predných kolies, zadných silentblokov a štvorstupňovej prevodovky. Napriek svojim kompaktným rozmerom si zachovávala všetku eleganciu a noblesu Lancie: mäkké látkové interiéry s kožou na želanie, kompletnú výbavu a mnoho užitočných doplnkov, ako napríklad hodiny či saténové záclonky na zadných oknách.

Tvary dnešnej Lancie Ypsilon našli inšpiráciu práve v modeli Ardea a to je tiež jedným z dôvodov, prečo historické modely Lancie bude na Mille Miglia sprevádzať práve model Ypsilon 30th Anniversary. Nová špeciálna séria sa môže pochváliť výročným logom na stĺpikoch karosérie a sofistikovaným odtieňom karosérie Blue Oltremare, ktorý pripomína najlepšiu tradíciu Lancie. Nová Ypsilon zachytáva všetku eleganciu, originalitu, pozornosť k detailom a bohatú výbavu, ktoré boli počas tridsiatich rokov pre tento 3,84 metra dlhý model vždy charakteristické. Jedná sa napríklad o kolesá z ľahkej zliatiny, tkaniny a interiéry Castiglio, elektronickú kontrolu stability ESP, manuálnu klimatizáciu, rádio s CD/MP3 prehrávačom a technológiou Blue&Me, ovládanie na volante a chrómovanú koncovku výfuku.

 

Turín, 11. mája 2015

 

najnovšie videá

rozšírené vyhľadávanie

Vyhladávanie...

Od
Pre
Vyhladávanie

Súvisiace obrázky


Príložit súbor