23.03.2011


Nová Lancia Thema, ktorá má na autosalóne v Ženeve svetovú premiéru, píše novú kapitolu v legendárnej histórii značky. Prvá globálna vlajková loď, ktorá v sebe spája to najlepšie z dvoch svetov, vychádza z Chryslera 300 s pohonom zadných kolies a rovnako ako prvá Thema z roku 1984 vstupuje do najnáročnejšieho a súčasne najprestížnejšieho segmentu, v ktorom ponúka originálnu alternatívu. S ohľadom na tento cieľ v sebe nová Thema kombinuje veľkosť, komfort a impozantný vzhľad na ceste - teda typicky americké charakteristiky - s luxusom kožou čalúneného interiéru Poltrona Frau®, tichom veľkých Lancií a citom pre detail, ktoré sú vyjadrením špičkového talianskeho designu.

Lancia Thema, ktorá sa u všetkých európskych predajcov objaví v októbri tohto roka, ponúkne dva stupne výbavy - Gold a Platinum - a tri verzie motorov (zážihový 3.6l V6 292 k s osemstupňovou automatickou prevodovkou a dieselový 3.0L V6 vo výkonových verziách 190 alebo 224 k, v oboch prípadoch s päťstupňovou automatickou prevodovkou.


Štýl
Rozmermi - dĺžkou 5084 mm, výškou 1507 mm, šírkou 1891 mm a rázvorom náprav 3051 mm - patrí nová Thema do kategórie luxusných sedanov. Masku chladiča zdobia okrem loga Lancia horizontálne lišty formálneho vzhľadu. Chrómovaný povrch líšt a obrys loga vytvára mimoriadny kontrast s vnútrom rámu, ktorý je tiež pochrómovaný. Celý vzhľad prednej časti umocňujú moderné svetlomety s technológiou LED a funkciou DRL, tvoriace spolu ničím nezameniteľné, pôsobivé „C".

Profil novej vlajkovej lode značky Lancia si zachováva výrazné proporcie jej predchodkyne zdokonalené o luxusné povrchové spracovanie, ktoré celku prepožičiava nesmierne elegantný vzhľad. Robustná predná časť sa spája s líniou strechy a dvojtretinovou zadnou časťou charakteristickou vďaka nezameniteľným koncovým svetlám, ktoré dotvárajú celkovú siluetu. Uhol predného okna má vynikajúce aerodynamické vlastnosti a štíhle stĺpiky zase umožňujú skvelý výhľad z vozidla. V zadnej časti je integrovaný spojler, pod ktorým sa hrdo vyníma logo Lancia. Dvojicu zadných koncových svetiel s technológiou LED spája chrómovaný golier zvýrazňujúci charakter novej vlajkovej lode. Celkovo „svalnatý" vzhľad ďalej zvýrazňuje dvojica chrómovaných výfukov štýlovo pripomínajúcich vynikajúci výkon motorov montovaných do tejto rady.


Luxus a komfort

Nová Thema spĺňa najvyššie štandardy svojho segmentu a poskytuje výnimočnú mieru pohodlia a luxusu, ktorá je jedným z typických čŕt vozidiel značky Lancia. Unikátne štýlové interiéry ponúkajú vysoký komfort v podobe mäkkých, na dotyk príjemných materiálov a luxusných prvkov výbavy s voliteľnými vyhrievanými sedadlami v koži nappa a prístrojovým panelom čalúneným kožou Poltrona Frau® a autentickými drevenými doplnkami na stredovej konzole, paneloch dverí a volante. Prístrojový panel navyše vytvára trojrozmerný efekt, umocnený diskrétnymi chrómovanými doplnkami a inovatívnym osvetlením LED „Sapphire Blue" použitým aj v zadnej časti vozidla. O najvyššiu úroveň pohodlia v tomto segmente sa starajú sedadlá s novou štruktúrou pružinových sedadiel (v tvare S). Predné sedadlá majú bedrovú opierku nastaviteľnú v štyroch smeroch (hore/dole, dopredu/dozadu), navyše s jemne odstupňovaným rozsahom nastavenia.

Lancia Thema disponuje tiež najnižšou úrovňou vnútorného hluku. Prítomnosť dvoch kompozitných krytov na spodku vozidla, vrstvené čelné sklo a okná, antihlukové panely v priestore pre cestujúcich a v podbehoch kolies zaisťujú vynikajúcu absorpciu hluku.

Pre podvozok bol vyvinutý celý rad prvkov, ktoré garantujú tie najlepšie jazdné vlastnosti a ovládateľnosť na všetkých druhoch povrchu a za všetkých klimatických podmienok. Spomenúť treba predovšetkým niekoľkoprvkové zavesenie predných a zadných kolies s lichobežníkovou konštrukciu náprav, ktorá zaručuje ideálne postavenie kolesa k povrchu vozovky a teda aj príkladnú priľnavosť. Špeciálne boli navrhnuté aj tlmiče pruženia, ktoré absorbujú rázy vznikajúce na vozovke s menej kvalitným povrchom.

Motory
Vynikajúca účinnosť v meste aj na dlhých cestách zaisťujú tri šesťvalcové motory, všetky kombinované s automatickými prevodovkami a pohonom zadných kolies: zážihový motor 3.6l V6 292 k s osemstupňovou automatickou prevodovkou a preplňovaný dieselový agregát 3.0L V6 vo výkonových verziách 190 a 224 k, v oboch prípadoch s päťstupňovou automatickou prevodovkou.

Zážihový motor Pentastar V6 od Chrysleru využíva najnovšie technológie - v súlade s emisnou normou Euro 5 - a poskytuje výkon 292 k pri 6400 ot/min a maximálny krútiaci moment 353 Nm pri 4800 ot./min a s produkciu emisií CO2 vo výške 199 g/km (kombinovaná spotreba paliva činí 8,3 l/100km). Vďaka týmto výkonovým parametrom dosahuje nová Lancia Thema rýchlosti 230 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 7,2 sekundy: tieto výsledky sú sčasti umožnené osemstupňovou prevodovkou.

Dvojica dieselových motorov v špecifikácii Euro 5 pochádza z dielne talianskeho výrobcu VM Motori. Verzie o výkonoch 190 k a 224 k pracujú s päťstupňovými automatickými prevodovkami. Verzia s výkonom 224 k zaujme ohromujúcim krútiacim momentom 550 Nm pri 1600-2800 ot/min.


Technológia na palube

Technologické inovácie v novej Lancii Thema reprezentuje napríklad moderný infotelematický systém Uconnect®, ktorý ponúka funkciu dotykovej satelitnej navigácie, ovládanie dvojzónovej klimatizácie a množstvo iných činností. Tento prvok, ktorý je do modelovej rady Thema dodávaný štandardne, zahŕňa 8,4palcovú dotykovú obrazovku s jednoduchým ovládaním a dovoľuje pripojenie a ovládanie najrôznejších periférnych zariadení (mobilný telefón alebo MP3 prehrávač). Navyše vo výbave Platinum ponúka Lancia Thema exkluzívny navigačný systém Garmin, ktorý už v štandarde obsahuje on-line príjem dopravných informácií (TMC Premium) a prémiový audio systém s 9 reproduktormi a subwooferom o celkovom výkone 506 W.


Aktívna a pasívna bezpečnosť

Lancia Thema ponúka cez 70 pokročilých prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti, ktoré zahŕňajú bezkľúčový vstup Keyless Enter-N-Go a systém elektronickej kontroly stability (ESC) už v štandarde, navyše s exkluzívnymi funkciami Ready Alert Braking (podpora núdzového brzdenia) a Rain Brake Support (podpora brzdenia na mokrej vozovke), navrhnutými pre lepšiu ovládateľnosť a chovanie na ceste. Nechýba ani aktívna ochrana chodcov Active Pedestrian Protection. Pre zlepšenie viditeľnosti v noci a za zhoršených podmienok má Lancia Thema v štandardnej výbave tiež adaptívne xenónové svetlomety Xenon SmartbeamTM.

 

Adaptive Speed Control (ACC) a Forward Collision Warning (FCS)

Tradičné tempomaty udržujúce nastavenú rýchlosť sú dnes prekonané adaptívnymi tempomatmi Adaptive Cruise Control (ACC), ktoré po priblížení sa k vozidlu idúcemu vpredu upravia rýchlosť aktivovaním bŕzd tak, aby bola dodržaná bezpečná vzdialenosť. Túto je možné vopred nastaviť na niekoľko úrovní, aby sa zabránilo častým zásahom. Systém ACC je navyše optimalizovaný tak, aby nedochádzalo k nežiaducemu zvýšeniu spotreby. Pocit bezpečia a pohody na palube umocňuje funkcia upozornenia na nebezpečenstvo kolízie (FCS).


Detekcia mŕtveho uhla

Indikátor umiestnený do spätných zrkadiel zabraňuje nebezpečným situáciám vo chvíľach, keď vozidlá idúce v tzv. mŕtvom uhle nie sú viditeľné v zrkadlách. Ak použije vodič pred zmenou jazdného pruhu smerové svetlo, vizuálna a zvuková výstraha ho upozorní na nebezpečnú pozíciu iného automobilu.


Detekcia skrížené dráhy

Systém je prevenciou kolízií pri nízkych rýchlostiach: niekoľko senzorov rozpozná objekty pohybujúce sa za cúvajúcim vozidlom.


Zadná parkovacia kamera Parkview TM

Akonáhle zaradí vodič spiatočku, automaticky sa aktivuje zadná parkovacia kamera zobrazujúca situáciu za vozidlom na 8.4palcovej farebnej obrazovke. Táto funkcia zaisťuje maximálnu bezpečnosť včasným informovaním o vozidlách alebo chodcoch za automobilom.


Smartbeam TM a Hid Headlamps

Inteligentné xenónové svetlomety s automaticky nastaviteľnou výškou a diaľkou, ktoré zaručujú maximálnu viditeľnosť s pomocou senzorov rozpoznávajúcich okolitú dopravu a svetelné podmienky.

 


najnovšie videá

rozšírené vyhľadávanie

Vyhladávanie...

Od
Pre
Vyhladávanie

Súvisiace obrázky


Najnovšie príspevky