23.03.2011


Na medzinárodnom autosalóne v Ženeve bude predstavený tiež koncept Lancia Delta, ktorý ohlasuje nový model vlajkovej lodi Lancie v segmente C. Samozrejmosťou 4,5 metra dlhej karosérie je luxusný a priestranný interiér najvyššej kvality: sedadlá možno sklopiť a premeniť na lehátka, čalúnenie vyniká kvalitnou textúrou a cestujúci sú obklopený magickým pohodlím a tichom. Delta je kompaktnou vlajkovou loďou spĺňajúcou najmodernejšie požiadavky mobility a prestíže vďaka downsizingu, teda zabezpečenia čo najvyššieho výkonu a luxusu za súčasne nízkej spotreby paliva. V tejto súvislosti predstavuje rad najnovšie inovácie: nová maska odráža súčasnú tvár rodiny Lancia, zaujímavá je výbava aj motorizácie vozidla (vrátane nového motora 1.6 MultiJet 105 k Euro 5).

Nová Delta sa objaví na trhu všetkých kľúčových európskych krajín v priebehu marca, v júni bude potom dostupná aj vo Veľkej Británii a Írsku pod značkou Chrysler.


Design odrážajúci taliansky štýl a neporovnateľný komfort na palube

Lancia Delta stelesňuje najlepší taliansky dizajn, ktorý sa svojimi modernými, unikátnymi a nespochybniteľne talianskymi líniami vymyká zabehnutým trendom automobilového návrhárstva. Predná časť pôsobí impozantne a bojovne predovšetkým vďaka novej maske chladiča navrhnutej v Centro Style Lancia. Nová maska symbolizuje alianciu medzi značkami Lancia a Chrysler a stáva sa charakteristickým rysom novej rodiny vozidiel modelového roku 2011.

Pohľadná kapota sa v maske chladiča spája s priebežnou líniou prechádzajúcou cez blatníky predných kolies. Dynamický dizajn ďalej zvýrazňujú nízke prieduchy v spodnej časti naznačujúce temperament motorov. Športový a hi-tec vzhľad podporujú aj moderné svetlá s radom diód LED na spodnom okraji.

Elegantné línie vozidla sú doplnené o chrómové lišty a farebný kontrast matne sivých dverných prahových líšt odrážajúcich dvojfarebné schéma strechy, dostupné v matnej aj lesklej verzii. Lancia Delta môže byť dodaná tiež s exkluzívnym balíčkom Black alebo Hard Black. Balíček Black obsahuje 18palcové matne čierne liate kolesá, chrómové kryty vonkajších spätných zrkadiel a dvojité koncovky výfuku a neštandardný pastelový čierny lak Eclisse. Paket Hard Black vychádza zo štylistického konceptu Special Series predstaveného v roku 2010, ktorý charakterizuje matne čierna farba karosérie: Delta bola prvá sériovým vozidlom v tejto exkluzívnej farbe nazvanej Cosmo Black, ktorá sa vytvára veľmi zdĺhavým procesom lakovania karosérie (cez 4 hodiny na jedno auto) .

Rovnako ako karoséria aj interiér je predstaviteľom nezameniteľného talianskeho štýlu, patrného vďaka kvalitným materiálom alebo dôrazu kladenému na detail.

Základ tvorí stupeň výbavy Steel so sedadlami čalúnenými v kvalitnej modernej textílií. Špecifikáciu Silver charakterizuje štýlová kombinácia kože a kvalitnej textílie Chevron dostupnej v béžovej a šedočiernej farbe. Jedinečnosť Delty ešte viac vynikne v stupni výbavy Gold, ktorý už v základe ponúka luxusnú kombináciu kože a alcantary. Delta je pritom jediným vozidlom vo svojom segmente, ktorý je štandardne vybavený kvalitným koženým čalúnením v troch farebných variantoch (modrá, béžová a čierna). Prvky z alcantary sú navyše ozdobené všitými prúžkami kože, ktoré sedadlám dodávajú nanajvýš atraktívny vzhľad. Posledným stupňom výbavy je sada Platinum, ktorá v rámci štandardu zahŕňa kožené čalúnenie značky Poltrona Frau® a ručne štepované kožené čalúnenie prístrojového panelu. Výsledok je atraktívnou kombináciou kvality vozidla Lancia s rafinovanosťou kože Poltrona Frau od jednej z najslávnejších talianskych dizajnových značiek. Mimochodom, Lancia Delta je jediným vozidlom vo svojom segmente, ktorý ponúka kožu Poltrona Frau®, navyše v niekoľkých farbách (čierna, modrá a béžová) s kontrastným lemovaním.

Pocit pripomínajúci pohodlie obývačky navodzujú posuvné zadné sedadlá s polohovateľnými operadlami, ktoré možno skloniť až o 25 °. Toto riešenie umožňuje okrem iného zväčšiť batožinový priestor zo 380 na 465 litrov. Pri posunutí sedadiel úplne dozadu si možno vychutnať pohodlie biznis triedy v lietadlách na medzikontinentálnych linkách. Posuvné sedadlá ponúka v danom segmente iba Delta.


Inovatívny, ekologicky priateľské motory

Nová Lancia Delta vyjadruje svoju hodnotu aj prostredníctvom temperamentných zážihových a dieselových motorov vynikajúcej technickej úrovne. Všetky pohonné jednotky sú preplňované a pracujú v kombinácii so šesťstupňovými prevodovkami (manuálnou, automatizovanou a automatickou). Vyberať možno z celkom siedmich variantov: zážihový 1.4 Turbo Jet 120 k (aj s dvojitou palivovou sústavou benzín/LPG), 1.4 MultiAir 140 k a 1.8 Di TurboJet 200 k v kombinácii s automatickou prevodovkou Sportonic; nový 1.6 MultiJet 105 k a osvedčený 1.6 MultiJet 120 k (tiež s robotizovanou prevodovkou Selectronic), 2.5 MultiJet 165 k a 1.9 Twinturbo MultiJet 190 k.

Jeden z motorov si však zaslúži, aby sme mu venovali detailnejší pohľad. Ide o dieselový agregát 1.6 MultiJet 105 k Euro 5, ktorý v sebe spája najlepšie vlastnosti turbodieselových motorov MultiJet a výhody plynúce z filozofie downsizingu. Je teda ideálnou voľbou pre zákazníkov, ktorí hľadajú efektívny kompromis medzi ekologickým a ekonomickým prístupom a láskou k výkonu a uspokojeniu z jazdy.

Rovnako ako motor s výkonom 120 k aj verzia 1.6 MultiJet 105 k ponúka výnimočný krútiaci moment, o to pôsobivejší, že 300 Nm je medzi pohonnými jednotkami so zdvihovým objemom do 1,8 l úplne ojedinelý. Ak prirátame k tomu fakt, že motor dosahuje tohto krútiaceho momentu pri zanedbateľných 1500 ot/min, nemožno než uznať, že je motor 1.6 MultiJet riešením vskutku revolučným. Žiadny iný motor nie je schopný poskytnúť tak vysoký krútiaci moment pri tak nízkych otáčkach. Nový motor 1.6 MultiJet je vzrušujúci: z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 10,7 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 186 km/h. Pritom vyhovuje emisnej špecifikácii Euro 5 a emisie CO2 dosahujú v kombinovanej prevádzke hodnoty 120 g/km. Motor je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá najmä na autostrádach dovoľuje svižnú jazdu pri nízkych otáčkach, nízkej hlučnosti a nízkej spotrebe paliva.


Technológia na palube

Absolute Handling System a DST (Drive Steering Torque)

V záujme lepšej ovládateľnosti vozidla bola nová Lancia Delta vybavená inovatívnym systémom Absolute Handling System, ktorý predstavuje ďalšiu evolúciu v oblasti elektronickej kontroly stability ESP. Systém je kombinovaný s ďalšími funkciami: Hill Holder (slúži pri rozjazde do prudkého stúpania); ASR (Anti Slip Regulation, zabezpečuje najlepšiu možnú trakciu pri rôznych rýchlostiach riadením bŕzd a motora); MSR (Motor Schleppmoment Regelung, ktorý zasahuje v prípade hroziaceho šmyku po náhlej zmene prevodového stupňa a to tak, že zvýši krútiaci moment kolies). Absolute Handling System funguje za pomoci nasledujúcich systémov: LTF (Linearization Torque Feedback), TTC (Torque Transfer Control) a DST (Drive Steering Torque). Systém DST vykonávajú jemné zásahy do polohy volantu, čím napomáha k udržaniu kontroly nad riadením. Funkcia TTC simuluje činnosť samostatne svorného diferenciálu so všetkými sprievodnými pozitívnymi charakteristikami. V praxi to znamená, že pri nepriaznivých adhéznych podmienkach prenáša krútiaci moment z bicykla s nižšou adhéziou na iné bicykel. TTC tak pomáha prenášať hnaciu silu na kolesá s lepšou trakciou, čím zaručuje vynikajúcu správanie v zákrutách a bezpečnejšie, príjemnejšie jazdu.


Reactive Suspension System

Pomocou elektronického ovládania tuhosti tlmičov sú redukované vibrácie vozidla za všetkých jazdných situáciách, čo zvyšuje celkovú bezpečnosť, komfort i ovládanie vozidla. Na základe informácií senzorov dochádza k prispôsobeniu tlmiaceho efektu. Tento systém okrem iného prispieva k skráteniu brzdnej dráhy až o 5% a zaisťuje tak včasnú pomoc v prípade núdzového brzdenia.


Driving Advisor

Lancia New Delta ponúka tiež nový systém Driving Advisor: vysoko dôležitý preventívny prvok upozorňujúci vodiča na opustenie jazdného pruhu. Systém je aktívny v rýchlostiach od 65 do 180 km/h a v prípade potreby pôsobí tak, aby bolo vozidlo vrátené do jazdného pruhu. Systém tak predchádza potenciálne nebezpečným situáciám vzniknutým v dôsledku vodičovej nepozornosti. Krútiaci moment vyvíjaný na volant nielen varuje o prekročení deliacej čiary, ale vyvoláva u vodiča správnu reakciu na vzniknutú situáciu, aby sa vozidlo vrátilo do svojho jazdného pruhu. Vodič si napriek tomu udržuje plnú kontrolu nad vozidlom a je vždy schopný zabrániť krútiacemu momentu na volante, ak to považuje za potrebné.


Blue & Me TM

Prístroj charakteristický jednoduchosťou použitia umožňuje vďaka technológii Bluetooth ® prijímať telefónne hovory a počúvať hudbu. Nový systém Blue&Me-TomTom obsahuje ďalšie nové funkcie, čím potvrdzuje ohromnú flexibilitu platformy. Pripojením prenosných zariadení k zásuvke USB je možné počúvať hodiny a hodiny hudby vo formátoch MP3, WMA a WAV uložených v mobilnom telefóne, MP3 prehrávači alebo na karte USB. Systém je tiež nanajvýš kompatibilné s produktmi iPod a iPhone a okrem vyššie uvedených formátov dovoľuje prehrávanie súborov AAC. Praktická zásuvka AUX umožňuje naviac pripojenie akéhokoľvek audio zariadenia.


Instant Nav

Nová Lancia Delta môže byť vybavená (v rámci štandardu výbavy Platinum) poslednou generáciou info-telematického systému Instant Nav, ktorý zahŕňa satelitnú navigáciu (štandardne s obsiahlymi mapami európskych krajín), rádio prijímač s dvojitým tunerom a MP3-CD prehrávač v jednom zariadení integrovanom do prístrojového panelu. Je kompatibilný s Blue&MeTM a funkcie prehrávača médií možno využiť aj po pripojení zariadenia iPod alebo iPhone do zásuvky USB. Bluetooth navyše umožňuje pripojenie mobilného telefónu k zariadenia „hands free". Zariadenie vyrábané firmou Magneti Marelli sa nachádza uprostred prístrojového panelu a jeho súčasťou je 6,5palcová farebná obrazovka vo formáte 16:9.

Od apríla sa stane Lancia Delta prvým vozidlom koncernu, ktoré bude využívať aktualizácie máp v rámci programu NAVTEQ® MapCareTM. Nový program zjednodušuje distribúciu aktualizácií a jeho užívatelia dvakrát ročne automaticky dostanú nové verzie máp. Nedávna štúdia ukázala, že vodiči využívajúci satelitné navigačné systémy môžu ročne najazdiť až o 2500 kilometrov menej a ušetriť tak okolo 400 EUR za pohonné hmoty. Aktualizácia máp je preto nesmierne dôležitá.


Magic Parking

Inovatívny parkovací systém Magic Parking pomáha vodičovi posúdiť, či je plánovaný priestor vhodný na parkovanie a prípadne mu asistovať počas celého parkovacieho manévru. Systém najprv zmeria dĺžku voľného priestoru a informuje vodiča, či je postačujúce. Potom počas cúvania otáča automaticky volantom tak, aby naviedol vozidlo do voľného parkovacieho miesta, kým vodič len ovláda rýchlosť, či už plynovým alebo brzdovým pedálom.

Vodič má samozrejme vládu nad vozidlom aj možnosť de-aktivovať systém otáčaním volantu, vyradením spiatočky alebo stlačením príslušného tlačidla. Systém však dokáže zaparkovať na vybranom mieste v rámci jediného pohybu.

 


najnovšie videá

rozšírené vyhľadávanie

Vyhladávanie...

Od
Pre
Vyhladávanie

Súvisiace obrázky


Najnovšie príspevky